2011年10月30日 星期日

[音樂] Time of my life - 3 Doors Down



歌詞 + 翻譯 




Time of my life / by 3 doors down

another day in some other place
又是在別的地方渡過的一天
can someone please remind me where the hell we are?
能不能來個人來跟告訴我, 我們他媽的在哪裡
another night i feel it come to life
又一個我能感覺到它活生生的夜晚
how could this go so far?
要怎樣才能走到這麼遠?

the life i love is the one i lead
由我主導的才是我喜歡的生活
it gets crazy but that's fine by me
它有點瘋狂不過我覺得還好
coz i don't see the day
因為我不回顧白天
when i run all night
當我在夜晚奔馳的時候
but i've got to say there's no other way
只是我得說這也沒有其他的路好走
coz i'm having the time of my life
因為我有這生中最好的時光

the words you say bring back memories
你說的話帶來了回憶
of so many days that have gone
關於那些已經消逝的日子
i look back and smile
我回頭看並微笑
at those forgotten miles
對著那些遺忘的里程
and laugh at all that went wrong
並對那些走錯的路大笑

what i am is what i want
我就是我要成為的人
and i'll be this way til i'm dead and gone
而且我會這樣走下去直到死亡並消失
coz i don't see the day
因為我不回顧白天
when i run all night
當我在夜晚奔馳的時候
but i've got to say there's no other way
只是我得說這也沒有其他的路好走

coz i'm having the time of my life
因為我有這生中最美好的時光


for me... that's all... i need
對我來說... 這就是... 我需要的
to live... the way
這樣子... 活下去
to live... the way
這樣子... 活下去
i please
我高興

the life i love is the one i lead
由我主導的才是我喜歡的生活
it gets crazy but that's fine by me
它有點瘋狂不過我覺得還好
coz i don't see the day
因為我不回顧白天
when i run all night
當我在夜晚奔馳的時候
but i've got to say there's no other way
只是我得說這也沒有其他的路好走
coz i'm having the time of my life
因為我有這生中最美好的時光


there's some days that i can't rewind
有些日子我再也無法回去
and it's been so long since i've been home
而且我回家之後也過了好久了
but i'm having the time of my life
不過我擁有這生中最美好的時光

粗淺翻譯一下, 好久沒玩翻譯了 XD

沒有留言:

張貼留言